Nini Rysh Nutrition

Mijn voedingsplan is jouw basis!

ella-olsson-P4jRJYN33wE-unsplash

Geen onrust door tellen van calorieën..

Wanneer je een doel voor ogen heb (of dat nou afvallen, aankomen of op gewicht blijven is) ben je 24/7 druk met inschatten of de voeding die je eet wel of niet bij jou past. Zeker wanneer termen als “macro’s” nog wat onbekend terrein voor je zijn, wordt het lastig om de perfecte balans tussen eiwitten, vetten en koolhydraten te vinden en verzand je al snel in ‘maar wat doen’. Je eet dan wellicht in calorieën wel minder, maar krijg je dan nog wel genoeg gezonde voedingsstoffen binnen? Of ga je zonder dat je hier erg in hebt tekorten opbouwen? Waardoor het volhouden van je zelf gecreëerde patroon niet meer vol te houden is en zo je doel buiten bereik blijft. Sterker nog, misschien eet je wel stelselmatig te weinig of nog steeds te veel. Want ook te veel van het gezonde, kan zorgen voor averechtse werking!

Een voedingsplan biedt structuur, ritme, voorspelbaarheid en dus rust in je hoofd. Je hoeft niet de hele dag met eten bezig te zijn om wel zeker van te zijn van een evenwichtig voedingspatroon die jou voorziet van alles wat je nodig hebt om je doel te bereiken. Het scheelt je daarentegen ook nog eens een hoop rekenen in tracking apps.

Behalen of falen, je vindt het terug in je voedingsplan!

Een goed voedingsplan vormt de basis voor jouw dagelijkse voedingsbehoefte. Je hebt een doel voor ogen en bent bereid alles te geven. Het volgen van een voedingsplan helpt jou hierbij. Elke dag is wel hetzelfde. Maar de variatie kun je zelf toepassen door te spelen met producten die jij lekker vindt. Ben je vegetarisch, dan kun je ook hierin je eigen producten kiezen. De eerste weken lukt het je aardig om je te committeren aan het vaste voedingspatroon. Het geeft je rust, je weet wat je eet, kan verwachten en hoe je inname zich in macro’s (eiwitten, vetten, koolhydraten) vertaalt. Je merkt na verloop van tijd resultaat, of soms misschien juist niet. De kans is groot dat dit komt omdat je bent gaan experimenteren met producten. Dat is niet erg, je heb altijd je basis voedingsplan die je als uitgangspunt kunt nemen van waaruit je aanpassingen kunt gaan maken. Je kunt dus makkelijker een vergelijk tussen producten trekken. Lukt dit niet, dan kun je teruggrijpen naar wat voor jou wel werkte; vast basis voedingsplan met wellicht een mindering van totale calorie-inname.

Prep & bespaar jezelf tijd en moeite!

Hoe fijn is het dat je de hele week al vast hebt staan wat je kunt eten. Ten eerste scheelt het je in de boodschappentijd, want je weet na 2 keer precies waar alles staat. Je hoeft minder vaak boodschappen te doen, dus kunt alle verleidingen makkelijker uit de weg gaan. En, je kunt een dag in de week een grote kooksessie houden en bijna al je maaltijden bereiden. Je houdt dus tijd over en kunt dit besteden aan andere leuke dingen. Ondertussen ben je gewoon verzekerd van meerdere voedzame maaltijden gedurende de dag en week.

Wil jij graag meer variatie aanbrengen in je voedingsplan? Maar lukt je dit niet zonder hulp. Stuur mij dan een bericht via het contactformulier. Ik kan met je meedenken, het plan op maat aanpassen en zorgen dat hetgeen je tot je neemt verantwoord, gezond en voedzaam blijft. Zo blijf jij verzekerd van een plan die jou op een gezonde manier dichter bij je doel brengt.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

× Stel je vraag via WhatsApp